Pozycjonowanie stron internetowych

Zaprojektowanie i stworzenie strony online to dopiero początek drogi reklamowej dla przedsiębiorstwa. Co po ładnej stronie jeśli nikt na nią nie trafi? Tutaj do gry wkracza pozycjonowanie witryn internetowych. Na czym ono polega i co ono daje? Pozycjonowanie to zabiegi mające na celu poprawienie wizerunki i widoczności firmy w sieci świadczone głównie przez profesjonalne agencje, rzadziej wykonywane samodzielnie przez przedsiębiorców.

Istotne aspekty pozycjonowania stron

pozycjonowanie stronPozycjonować można w różnym stylu. Agresywne i nieprzemyślane pozycjonowanie jest bardzo szkodliwe. W krótkim czasie można wypromować witrynę i wrzucić ją do top 10 wyników wyszukiwania, jednak później zostanie ona zbanowana przez Google i trafi na czarną listę. Efekt spektakularny, ale krótkotrwały. Lepiej postawić na wolniejszą, ale bardziej zaangażowaną kampanię. Pierwsza rzecz jaką zajmują się pozycjonerzy jest optymalizacja witryn. Zmienia się tytułu, nagłówki, opisy stron, tak by zawierały słowa kluczowe i były przyjazne dla wyszukiwarek. Dodaje się atrybuty alt do zdjęć i grafik, dodaje unikalne treści. Druga kwestia to katalogi i ogłoszenia. Stronę można dodawać do wielu baz firm (tu chodzi o ogólną działalność gospodarczą), jak i na portale z ogłoszeniami (tu promuje się konkretne produkty czy usługi). Na każdej stronie można dodać nazwę i logo firmy, adres strony internetowej (rzecz najważniejsza), dane teleadresowe, opisy. Te strony co prawda tracą na znaczeniu przy nowoczesnym stylu pozycjonowania, jednak nadal w przypadku branż bardzo konkurencyjnych, gdzie standardowe działania nie przynoszą efektu warto jest sięgać po każde dostępne rozwiązania. Trzecia kwestia to linkowanie strony internetowej. Oczywiście katalogowanie i ogłoszenia także są rodzajem linkowania. Tu można wykorzystywać także blogi i fora. Link można umieszczać pod pseudonimem, w podpisie na forum, czy w treści komentarza (wtedy linkuje się pod konkretną frazę kluczową, a nie ogólnie). Także w mediach społecznościowych można dodawać linki. Im bardziej wiarygodna i znana strona tym większą wartość będą miały linki. Linkowanie na zaspamowanych forach czy nieaktualnych blogach nie ma większego sensu.

Pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko optymalizacja, linkowanie czy katalogowanie. To także prowadzenie bloga firmy, profilu w mediach społecznościowych i wiele innych. Metodę pozycjonowania trzeba dobierać pod kątem konkretnej firmy i tego w jak bardzo konkurencyjnej branży ona działa. Im bardziej popularna działalność tym bardziej trzeba będzie się postarać by strona była widoczna w pierwszej dziesiątce wyników Google.

Zapraszamy na: Pozycjonowanie Pikseo Toruń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *