Powlekana przyczepa: ocynkowana czy malowana?

Jeśli chodzi o powlekanie stalowej przyczepy, obozy są nadal podzielone między te na korzyść ocynkowanych przyczep i tych, którzy przysięgają, że wybiorą malowaną przyczepę. Który z nich jest naprawdę najlepszą opcją? Omówmy niektóre z podstaw, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć różnice między nimi i przybliżyć Cię do podjęcia decyzji … ponieważ wiedza to połowa sukcesu!

Ocynkowane przyczepy są odporne na rdzę

ocynkowane przyczepy do 3,5 TPrzede wszystkim malowana stalowa przyczepa jest tańszą z dwóch opcji. Oprócz tego, że łatwiej jest w portfelu, ci, którzy walczą o malowaną przyczepę, wolą również szeroką gamę dostępnych kolorów i opcji graficznych, w porównaniu z matowym szarym kolorem znanym ich ocynkowanym konkurentom. Czy wiesz, że wielu właścicieli łodzi ma pomalowane przyczepy, aby pasowały do ​​kolorów i grafiki na swoich łodziach? Umysł powalony! Malowana przyczepa jest zwykle powlekana podkładem i farbą poliuretanową, która jest odporna na ścieranie i pomaga chronić metal. Chociaż przyczepy ze stali lakierowanej są bardziej eleganckie i bardziej opłacalne, należy zauważyć, że może to wymagać pewnej konserwacji. Rdza nie jest niczym niezwykłym, szczególnie w obszarach z połączeniami spawanymi lub uszkodzeniami. Korozja stanowi problem w przypadku malowanych stalowych przyczep, przez co korzystanie ze słonej wody jest znacznie mniej praktyczne. Właśnie dlatego zazwyczaj można spotkać łódki do malowania zespołowego w środowiskach słodkowodnych. W skrócie, w przypadku malowania przyczepy, jest to opcja tańsza. Wymagana jest większa konserwacja, przy tym jest więcej różnorodnych opcji kolorystycznych i graficznych. Określenie ocynkowana przyczepa odnosi się do procesu powlekania stalowej przyczepy ciekłym cynkiem, który doskonale nadaje się do powstrzymywania rdzy i korozji. Przekłada się to na świetną konserwację i być może dłuższą żywotność przyczepy. Tak, ocynkowane przyczepy do 3,5 T zazwyczaj kosztują trochę więcej niż ich pomalowani przeciwnicy, ale dla tych, którzy chcą jak najmniej płacić za konserwację jest to odpowiednia droga. Przyznaję, że nieuniknione matowe szare wykończenie ocynkowanej przyczepy może być mniej atrakcyjne, aczkolwiek zwolennicy ocynkowanych przyczep z radością mogą argumentować, że wygląda to świetnie w porównaniu z charakterystycznymi pomarańczowymi smugami pozostawionymi przez rdzę czasami znajdowaną na pomalowanych przyczepach.

W skrócie przyczepa ocynkowana jest trwała i odporny na rdzę. Aby umyć ocynkowaną przyczepę wymieszaj 1/4 szklanki płynu do naczyń w 4 litrach gorącej (niewrzącej) wody. Szoruj metalową powierzchnię mocnymi, okrągłymi pociągnięciami za pomocą szczotki o miękkim włosiu. Dokładnie spłucz gorącą wodą, a następnie wytrzyj do sucha niestrzępiącą się szmatką.