Kaszka bez mleka

Kiedy na świecie pojawia się nowy członek rodziny, to najczęściej wywraca całe ich życie do góry nogami. Od tej chwili priorytetem będzie opieka nad maluszkiem, który wymaga całkowitego poświęcenia. Za karmienie maluszka głównie odpowiada mama, bo w większości przypadków kobiety karmią piersią dzieci do szóstego miesiąca życia, a potem stopniowo wprowadzają do diety niemowlaka nowe, wartościowe produkty. 

Rodzaje kaszek bezmlecznych 

kaszki bezmleczneŻywienie niemowląt jest bardzo ważne dla ich zdrowia, ponieważ ich układ pokarmowy dopiero się rozwija. W kwestii wprowadzania nowych produktów do diety małego człowieka, należy przestrzegać ściśle określonych zasad, żeby maluchowi nie zaszkodzić. Na pewno do końca szóstego miesiąca życia, warto karmić dziecko wyłącznie mlekiem z piersi, gdyż jest ona najlepiej dopasowanym pokarmem pod względem potrzeb dziecka. Później można stopniowa zacząć wprowadzać kaszki i warzywa, a na końcu owoce. Każdy produkt musi być wprowadzony w pewnym odstępie czasowym, aby w razie alergii, można było zaobserwować zmiany na ciele dziecka. Pierwsze mogą być kaszki bezglutenowe, które są lekkostrawne i można je podawać dziecku na wiele sposobów. Potem można do nich dodać kaszki glutenowe, które mogą mieć dodatki owoców. Przy wyborze kaszki należy też zwrócić uwagę, czy są to kaszki bezmleczne, czy mleczne, ponieważ do jednej dodaje się mleko, a do drugiej wodę. Kaszki bez zawartości mleka są najlepsze dla mam, które ciągle karmią swoje maleństwo mlekiem z piersi i mają na tyle pokarmu, aby zrobić na nim kaszkę. Natomiast kaszka mlecza, ma już w swoim składzie około pięćdziesiąt procent mleka modyfikowanego, więc wystarczy do niej dodać wody o temperaturze około trzydziestu siedmiu stopni. Bezmleczne kaszki zawierają jedynie ekologiczne zboża, dodatki w postaci owoców i witamin. Ich przyrządzenie zajmuje zaledwie kilka minut, więc można ją przygotować w każdych warunkach. Dzieci do około dwunastego roku życia, powinny spożywać od jednej do dwóch porcji kaszki w ciągu dnia. Najlepiej ją podawać na śniadanie i kolację. 

W sprzedaży znajdziemy kaszki bez mleka owsa, żyta, jęczmienia, kukurydzy, ryżu, czy mieszane. Na opakowaniu produktu zawsze znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące podawania i przyrządzania kaszki, więc żaden rodzic nie będzie miał z tym problemu. Zawsze przed podaniem produktu dziecku, dobrze jest go samemu sprawdzić, czy na przykład nie jest za gorący. Właściwie przygotowana kaszka nie może mieć więcej niż trzydzieści stopni Celsjusza.