Aromamarketing – marketing zapachowy

W dzisiejszym środowisku biznesowym tworzenie niezapomnianych wrażeń i emocjonalnych więzi z konsumentami ma kluczowe znaczenie dla zdobycia wydatków konsumenckich i długoterminowej lojalności wobec marki. Zapach jest najsilniejszy i najbardziej emocjonalny ze wszystkich zmysłów. Dzięki zastosowaniu zapachu, marki są w stanie nawiązać kontakt z konsumentami na głębszym poziomie emocjonalnym, co daje bardziej zapadające w pamięć doznania.

Aromamarketing – nowoczesne narzędzie marketingowe

urządzenia aromamarketingZapach może przyciągać nowych klientów, zwiększać sprzedaż, zwiększać percepcję wartości oraz zwiększać rozpoznawalność marki i zadowolenie klientów. Marketing zapachowy i urządzenia aromamarketing to coś więcej niż tylko rozpowszechnianie przyjemnego zapachu w przestrzeni. To sztuka przyjęcia tożsamości marki firmy, przekazów marketingowych, odbiorców docelowych i stworzenia zapachu, który wzmacnia te wartości. Zapach ma zdolność wpływania na zachowanie i wyzwalania wspomnień niemal natychmiastowo. Kiedy zapach łączy się z innymi wskazówkami marketingowymi, może wzmacniać doświadczenie marki i nawiązywać długotrwałe relacje z konsumentami. Uważa się, że nasz zmysł węchu ma wpływ na 75% naszych codziennych emocji. Ścisły związek pomiędzy gruczołem węchowym, który rejestruje zapach, a układem limbicznym, który rządzi emocjami i wspomnieniami, jest siłą stojącą za naszym zmysłem węchu. Receptory zapachu w nosie łączą się bezpośrednio z tą częścią mózgu, która jest odpowiedzialna za pamięć i emocje. Dlatego też węch ma zdolność „transportowania” nas do określonego czasu i miejsca, łącząc się z konkretną pamięcią lub uczuciem. Ludzie są w stanie rozpoznać około 10 000 różnych zapachów, a co bardziej niezwykłe, jesteśmy w stanie przywołać zapachy z 65% dokładnością po roku, w przeciwieństwie do zaledwie 50% wizualizacji po trzech miesiącach. Rezultatem wykorzystania aromamarketingu są szczęśliwsi klienci, którzy dłużej pamiętają naszą markę. Badania naukowe i branżowe pokazują, że włączenie zapachu ma głęboki wpływ na sposób, w jaki konsumenci postrzegają markę.

Odpowiednie rozwiązanie w zakresie zapachu otoczenia jest w stanie poprawić samopoczucie w sklepie, tworząc komfortowe i pozytywne środowisko, które może subtelnie zachęcić konsumentów do spędzenia większej ilości czasu w przestrzeni handlowej i zwiększyć ich wydatki. Rozproszenie odpowiedniego aromatu pomoże wzmocnić tożsamość naszej marki, stworzyć idealną atmosferę dla klientów, pracowników i gości oraz wyróżnić firmę na tle konkurencji.